6 Mayıs 2012 Pazar

The sky above Japan

No source. Contact me if you know the artist.

Yorulduğum için geziyi anlatmaya devam edemedim, bugün bir kaç bölüm daha yazarım diye düşünüyorum ama onun öncesinde beni heyecanlandıran bir gelişme yaşandığından Viyana macerasına ufak bir ara veriyorum.

Anladığınız gibi gezmeyi seviyorum, ve şu anda, yani ikinci üniversitemi okurken, ilk üniversitemi okuduğumda yaptığım hataları yapmak istemiyorum. Mesela not ortalamama çok dikkat ediyorum (gerçi ilki de kötü değildi) ve Erasmus'u yahut diğer yurtdışı planlarını master'a bırakmak gibi saçma sapan işler yapmamaya gayret ediyorum. Sevgili okulumun sevgili bölümünün hiç anlaşması olmadığından Erasmus öğrenim olarak yattı ama staj ihtimali hala var (seneye yaz için). Bu yaz da boş durmayayım diyerek gittim AIESEC'e staj için başvurdum. Bu organizasyon yüzden fazla ülkede öğrenciler için maaşlı staj ayarlıyor, ben de fırsat bu fırsat diyerek Japonya'ya gitme hayallerimi yoluna sokayım dedim.


Başvurabileceğim yalnızca 13 iş yeri çıktı (normalde millet 50 yere başvuruyor da ancak bir ikisi geri dönüş yapıyor), ben de Tokyo ve civarı öncelikli olmak üzere bir yerlere mail attım dün gece. Hemen cevap gelmesini beklemiyordum ama geldi, Nagoya'da bir taşımacılık firması bana  "further questions" tarzı sorular barındıran bir mail attı, ben de hepsini hoşlarına gidecek cevaplar vererek yolladım. Yalnız şimdi beni bir korku sardı, ben ne yapacağım Japonya'da bir başıma? Hem de Nagoya'da? Başvurduğum en uzak, ama maaşı en iyi yer de oradaydı fakat Tokyo'ya gidiş ücreti tek yön 135 dolar falan. Gelmişken hem Tokyo'ya, hem Kyoto'ya hem de mümkünse Osaka'ya gitmek istiyorum ama nasıl halledeceğim bilmiyorum. İçimdeki control freak çığlıklar atmaya başladı, kabul edilmemekten değil, edilmekten korkmaya başladım resmen. Aslında Tokyo'da ve Chiba'da iki tane anaokulu vardı, hadi Tokyo'da yaşamayayım orası pahalı ama Chiba olaydı iyiydi. Hem "the sky above chiba city" diye neuromancerlik taslardım hem de Tokyo'ya yarım saatte 7 dolara gidildiğinden her haftasonu oraya kaçardım. Oranın maaşı Nagoya'ya nazaran çok düşük gerçi ama Tokyo kadar pahalı da değil. Aman neyse ben dün gece "en hayırlısı olsun" diye dua etmiştim ve bu çıktıysa belki de en hayırlısı budur. Japonlar sevecen insanlardır, iyi bir takım arkadaşı olursam belki onlar beni gezdirir :)

2 yorum:

  1. Umarim her seyin hayirlisi olur.
    Ama sizi cok sevseler bile Alman hesabi olur burada genelde ;)
    Nagoya`ya gelirseniz gorusuruz umarim
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kişi binince adam başı ücret düşüyormuş trenlerde, umudum şu anda bu yönde :)Bu hafta sonuna doğru belli olacak, olursa muhakkak ben de görüşmek isterim :)
      Selamlar.

      Sil